نماینده مردم اردکان: اقتصاد محوری در تولید محصولات کشاورزی شهرستان مدنظر قرار گیرد

 

در جلسه ای با حضور نماینده مردم اردکان و جمعی از مدیران کل استان ،فرماندار و مسئولین شهرستان مسائل و مشکلات کشاورزان شهرستان اردکان از جمله کشتخوان" مزرعه عبدا.." بررسی و تصمیم گیری شد.

 در این جلسه نماینده مردم اردکان در سخنانی با اشاره به قدمت چند صد ساله کشت های مختلف در اردکان به خصوص باغات پسته که هم اکنون از آنها به عنوان ذخایر ژنتیکی در سطح کشور یاد می شود گفت: مسئولین بایستی علاوه بر دید کشاورزی  به این منطقه و کشاورزان سخت کوشش، اقتصاد محوری در محصولات تولیدی کشاورزی شهرستان را مد نظر داشته باشند.

رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی همچنین نقش ارزشمند باغات پسته شمال اردکان که به عنوان کمربند سبز در کویر می باشند در اکوسیستم منطقه یادآور شد و از همه ادارات مربوطه از جمله جهاد کشاورزی، منابع طبیعی و آب منطقه ای خواست تا در جهت حفاظت از این میراث طبیعی به صورت منسجم و هماهنگ تصمیم گیری کنند.

در اختیار گذاشتن منابع جدید آب با کیفیت مناسب و واگذاری اراضی جدید جهت توسعه باغداری و کشاورزی و ..... از خواسته های کشاورزان بود که مقرر شد کمیته ای متشکل از ادارات مربوطه در سطح استان و شهرستان پس از کار کارشناسی آبی و خاکی مطالعات واگذاری منابع جدید آب و زمین مناسب را آغاز کنند.

لازم به ذکر است در این جلسه رئیس سازمان جهاد کشاورزی ، مدیر کل منابع طبیعی ، مدیر امور اراضی ، معاون آب منطقه ای استان و فرماندار و مسئولین و کشاورزان شهرستان نیز حضور داشتند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا